Didrik Fjeldstad SAS’ nye VP Brand & Marketing
Didrik Fjeldstad blir ny direktør for merkevareutvikling og markedsføring i SAS fra 24. oktober 2016, heter det i en pressemelding fra flyselskapet.
I løpet av de siste årene har SAS rendyrket konseptet We are Travelers, og investert mye i innovasjon, markedsføring, digitale løsninger og lojalitetsprogrammet EuroBonus. Didrik Fjeldstad overtar ansvaret for den videre utviklingen av SAS’ merkevare, og vil rapportere direkte til konserndirektør for kommersiell virksomhet, Eivind Roald.
– Vi er meget fornøyd med å få med oss Didrik Fjeldstad som internasjonalt ansvarlig for merkevareutvikling og markedsføring i SAS. Han bringer med seg lang erfaring fra Carlsberg, en annen sterk skandinavisk merkevare, hvor han blant annet har hatt ansvaret for å posisjonere Carlsberg-merkevaren internasjonalt, i en stadig mer utfordrende konkurransesituasjon. Vi ser frem til det bidraget han kan gi SAS og vårt markedsteam, sier Roald.
Fjeldstad har en MSc i Marketing fra Aarhus School of Business, og har siden 2006 jobbet i flere lokale og internasjonale salgs- og marketingstillinger i Carlsberg Group, nå senest som Global Marketing Director.
– SAS er en bedrift med stolte tradisjoner, sterk kultur og en ikonisk merkevare, som jeg og enhver annen skandinav har et spesielt forhold til. Selskapet står overfor en lang rekke spennende utfordringer, i en dynamisk, globalisert bransje, og jeg ser med stor energi og tilsvarende engasjement frem til å bidra på denne reisen. Jeg tror på et moderne, forbrukerfokusert og digitalt ledende SAS, og vil jobbe hardt for daglig å gjøre oss fortjent til den reisendes lojalitet, sier han.
Didrik Fjeldstad er norsk og bor i København, med kone og tre barn. Han tiltrer stillingen 24. oktober 2016.
Foto: Didrik Fjeldstad, påtroppende VP Brand & Marketing i SAS. Foto fra SAS.